لطفا برای من بگویید سیاست یعنی چی؟

کلبـــــــــه تنهـــــــــــــــــایی!!!

(درانتهای نگاهت کلبه ای برای خویش خواهم ساخت تا مبادا در لحظات تنهایی ات با خود بگویی از دل برود هر آنکه از دیده برفت.)(هر گونه کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.)

لطفا برای من بگویید سیاست یعنی چی؟


لطفا برای من بگویید سیاست یعنی چی؟

    یک روز یک پسر کوچولو که می خواست انشاء بنویسه از پدرش می پرسه: پدرجان! لطفا برای من بگین سیاست یعنی چی؟

    پدرش فکری می کنه و می گه: بهترین راه اینه که من برای تو یک مثال در مورد خانواده خودمون بزنم که تو متوجه سیاست بشی. من حکومت هستم، چون همه چیز رو در خونه من تعیین می کنم. مامانت دولت هست، چون کارهای خونه رو اون اداره می کنه. کلفت مون ملت مستضعف و پابرهنه هست، چون از صبح تا شب کار می کنه و هیچی نداره. تو روشنفکری چون داری درس می خونی و پسر فهمیده ای هستی.

داداش کوچیکت هم که دو سالش هست، نسل آینده است. امیدوارم متوجه شده باشی که منظورم چی هست و فردا بتونی در این مورد بیشتر فکر کنی.

    پسر کوچولو نصف شب با صدای برادر کوچکش از خواب می پره. می ره به اتاق برادرکوچکش و می بینه زیرش رو کثیف کرده و داره توی گه خودش دست و پا می زنه. می ره توی اتاق خواب پدر و مادرش و می بینه پدرش توی تخت نیست و مادرش به خواب عمیقی فرورفته و هرکاری می کنه مادرش از خواب بیدار نمی شه.

می ره توی اتاق کلفت شون که اون رو بیدار کنه، می بینه باباش توی تخت کلفت شون خوابیده و داره ترتیب اون رو می ده. می ره و سرجاش می خوابه و فردا صبح از خواب بیدار می شه.

    فردا صبح باباش ازش می پرسه: پسرم! فهمیدی سیاست چیست؟ پسر می گه: بله پدر، دیشب فهمیدم که سیاست چی هست. سیاست یعنی اینکه حکومت، ترتیب ملت مستضعف و پابرهنه رو می ده، در حالی که دولت به خواب عمیقی فرو رفته و روشنفکر هر کاری می کنه نمی تونه دولت رو بیدار کنه، در حالی که نسل آینده داره توی گه خودش دست و پا می زنه.

از اینکه در تعریف سیاست از کلمات منفی استفاده شد عذرخواهی می کنم...


نظرات شما عزیزان:

رهگذر
ساعت18:28---28 تير 1391
حقیقت همیشه تلخه ولی خیلی خیلی قشنگ توصیف شده بود شاید با این زبون ملت بیچاره بفهمه چی داره سرش میاد.هرچند هر چی هم سرمون بیاد صدامون در نمیاد ..........کلا سیاست چیز کثیفی است..

خاطره
ساعت8:47---11 تير 1391
سیاست شمشیری دولبه هس.
مواظب نباشی خودتو تیکه پاره کرده
ملایم تر از سیاست حرف بزن!!!


هانیه
ساعت1:58---11 تير 1391
:-( (:-( (: S

خانم مارپل
ساعت17:15---9 تير 1391
ببخشید شما سیاستمدار نیستید؟ فکر کنم به سیاست علاقه خاصی داری!مواظب باشید میگن سیاست خواهر ومادر نمیشناسه!!

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 9 تير 1391برچسب: سیاست چیست,سیاسی بودن,معنای سیاست, ] [ 8:12 ] [ ایــزدمهــــــــــــــــر ]

[ ]